Tuesday, August 19, 2008

LASER DI MATA BUKAN DI MULUT...

KOrang... watashi cadang nak buat operation untuk membetulkan retina supaya watashi bleh bangun tido tanpa perlu mencari specticle lagi... watshi tak suke pakai specticle sebenarnya... lenses, watashi tak pakai time keje sebab keje watashi mmg mengadap PC 8 jam sehari so... kalau pakai specticle at least ada filter skit... kalau pakai CL mmg direct la...dan ianya akan menyebabkan mata watashi kering dan power spec watashi bertambah naik... watashi mmg tak rajin nak pakai rewetting drop... cerewet! power watashi setakat ni tak lah teruk sangat dalam -225 jer... dan baru2 ni gi check power watashi dah sedikit berkurangan... Alhamdulillah... Kos rawatan laser tu dalam rm3000-4000. I need ur advice... Korang rasa berbaloi tak?

12 comments:

kasut-gombak said...

klu pki dwet ko berbaloi la.

tp, klu pki dwet aku,

hmm sy bantah yang arif!!!!!

hahahaha.

saracocohoney said...

Kasut,
Aku baru nak mintak derma kilat dari kengkawan...

Anonymous said...

hmm.. mahal jugak upenye...tapi kalau pakek dwet sendiri.. ape ada hal.. makin berseri la cik sarah lepas operate retina gitewww!

saracocohoney said...

Tu la pasal...ko rasa berbaloi tak aku buat operation tuh... mahal siot!!!... aku skang di antara kehendak dan keperluan...perlukah?

sepenuhjiwe said...

laser d mata bukan d mulut tu penting ke x? kalu xpenting xpyhla. tp kalu mmg penting, mmg perlu watlah.

saracocohoney said...

Tu la... aku nak buat untuk kepuasan diri jer...hu...hu...statement! Geng2 opis aku dah membantah keras ni... kalau aku buat laser ni, aku kena tangguh beli kete...hu..hu...
eh! kete persona ijan ada kan???

me3n said...

tak berbaloi. saje ku nak share dgn ko, ku dulu rabun kanan 175 dan rabun kiri 25 (ke50 tah). ku menggunakan care tradisional untuk memulihkan mata iaitu dengan care makan lobak merah dengan kadar yang banyak, dan lagi satu merenung anak bulan dengan bacaan2 doa tertentu. cara neh ade terkandung dalam hadith. alhamdulilah lepas tuh rabun kanan ku turun 150 dan kiri 0.

saracocohoney said...

Ad3ck,
Thanks for sharing! Aku nyer rabun pun turun gak sikit sebab aku amalkan merenung daun2 hijau... tapi lambat ler nak tgu... silap2 belum turun rabun jauh...dah rabun dekat lak...ha..ha...

nhanania said...

patut la min tu rabun bile mlm2, tgk bulan rupenyer. kalo die drive mlm2, kepala die mcm nk dekat ngn stering.

rawatan laser yg pernah ku dgr 5k tuk satu mata..ko ade 2 mata kire 10k laa.. ade maintenance lg lps tu.. tp mmg ok laa ko xyah pakai spek lg lps tu..
aku kalo ade duit pun aku nk wat..tp kne cr sponser arhh

ko xyah pakai spek selalu..nnt mata ko mcm x pandai nk tgk bende..sbb da selalu bergntung ngn spek. mcm aku jarang gn spek..kedua 2 mataku turun power sbnyk 50 beb.
yg penting kne byk mkn sayur.
monitor ko tu tukar kn screen refresh rate tu. bg 75 HErtz ke atas.

saracocohoney said...

nani,
Aku skang dah banyak bergantung pada spec... mata bleh diajar yek?...hmmm..bleh2...takat makan sayur tu bukan susah sangat kan...lain la suruh pegi berperang...

anw4r said...

senang2 ko tikam jek mate ko mcm citer ibu mertuaku..

saracocohoney said...

Nu3k,
Tak senang tu beb...tak senang tuh.... elok2 cukup five sense...