Hue…hue…lama dah tak menghupdet blog. Bz skit…ari ni watashi nak update watashi nyer percutian bersama kengkawan sengal watashi di Terengganu… cerita dah basi…he..he…tapi lantak arr… tak pedulik…
21 jun lepas, isk...dah cukup sebulan ni! watashi dan beberapa kengkawan seramai 15 org telah bertolak ke Terengganu for mencandat sotong…bukan sutun kay…takat mencandat sutun, kat tasik permaisuri pung ada kan?… seumur hidup watashi, ni first time watashi gi mencandat sotong…tak pernah try sebelum ni… best ker?
Kitorg gi ari Jumaat, malam, balik ari isnin..he..he…dewa2 jer rasanya… Berkumpul di Petronas Karak – loading minyak kasik penuh…pasang bendera kat kete memasing then kitorg bertolak ke Ganu-hoooray!
Sabtu
Sampai Ganu dalam kul 5 pg- Gi UiTM Dungun untuk amik Jaket Keselamatan yg kitorg sewa- rm50 sepasang tau! Tapi dapat duit balik bila di pulangkan…nasib baik…singgah jap solat subuh kat Surau Hijau (ape ker namanya) pastu shoot ker pantai batu burok untuk breakfast- Nasi Kerabu, Nasi lemak, Satar, ngan kuih2- sponsored by Sal and family- thanks u olls!

Pastu gi ker tempat penginapan kami di Pulau Duyong- Homestay Apartment Sri Duyong- sponsored by Sal n family gak… beruntung betul kami… Lepas rehat2….tido2 utk memulihkan tenaga zahir akibat perjalanan malam kelmarin yg penuh pancaroba, kami ke Pasar Payang untuk membeli belah… sume bende nak beli…sume bende rasa best macam la kat KL takder… nasib baik watashi masih lagi dapat mengawal hati dan emosi…so perbelanjaan agak terkawal…he…he…yer ker?

Balik ke Apartment, lepas solat n aper2 yg patut, Dalam kul 4.30 kami terus bersiap untuk ke Jeti Kg. Pulau Ketam untuk naik bot kelaut for candat sotong…hue…hue…
Watashi naik bot dalam 10 minit, watashi gi bantai tido…nasib baik ada tempat tido yg best kat situ… dalam kul 6.00 ptg baru watashi bangun… bahagia sungguh rasanya…
Walaupun kepala watashi weng2 gi start candat… Erme memenangi candatan terbanyak kategori solo. Ijan dan pasangannya Afif memenangi candatan terbanyak kategori duet… Bagi kategori berkumpulan, dimenangi oleh Geng awak2 bot yg tidak boleh di sangkal lagi kebolehan mereka… watashi? Dapat 3 ekor pastu mabuk sampai bodo…hua…hua… Alhamdulillah…50 kg sotong berjaya di bawa naik- (kalah berat Lisa nih!) Korang mmg best arr!


Diorng mencandat sepanjang malam… mlm tu laut bergelora...terhuyung hayang watashi atas bot… makan ubat mabuk laut tu cam tak de mende pun… last2 terus decide teruskan tido sampai pagi…dah tak bleh blah dah… dekat nak subuh, kitorg sampai kat jeti…baru diorg kejut watashi… masa tu okay jer plak…tak der mabuk2 pun… Ape kater kita gi candat balik?…( nak kena sembelih?)
Ahad
Balik tu bebudak collapse la... watashi sihat jek…he..he… rehat2 jap… pastu cargas pegi breakfast dekat pekan…then…pergi pasar payang lagi… lepas makan kami pi melawat Taman Tamadun Islam… pastu gi lawat Muzium Terengganu…kan watashi dah cakap…lawatan sambil belajar ni…


Balik gi makan keropok kat Losong… pastu aku ngan Ijan n Niza gi tengok Perahu Layar kat Heritage Bay Club…cargas balik umah untuk khidmat diri sebab malam ni kitorg nak buat BBQ sutun ngan ayam kat umah Sal berlatar belakangkan Masjid Kristal ngan Taman Tamadun Islam…


Abih jer BBQ group Nani Myvi terpaksa balik malam tu jugak pasal die keje sok…ahli kumpulan terdiri daripada Nani, Min, adik Min, ngan Jaja…sian diorg …tak bleh join berjimba ngan kitorang sok…hu…hu…
Isnin
Kami bertolak dalam kul 10 then terus ke umah Sal untuk packing2 sutun utk di bawa balik…dapat arr sorang skit…jadi la… Pasar Payang buat kali ketiga…Ntah ape ntah beli tak abih2…aku pun tak tahu la, mak aih! bebel plak… sebelum tu bebudak gi ke klinik akak Sal untuk mintak MC secara illegal...sungguh tak bagus... sape ajar nih? watashi?..no..no..no...watashi mintak cuti okay! Lepas say good bye ngan family Sal, kitorg cargas ker Kilang Noor Arfa di Chendering… sempat la tgk diorg lukih2 batik…cekidout!


Meneruskan perjalanan ke KL, sempat singgah di Kelulut untuk beli keropok lekor…pastu makan tengahari kat kelulut juge…then singgah umah nenek Erme…sembang lebih kurang…terus ker cherating…on the way…tanjung…tanjung mende ntah? (cantik tempat tu) Gigih tangkap gambar dlm hujan…pastu…singgah kat kopitiam…kedai kopi Hipeng namanya… layan kopi sedas dua pastu gi singgah umah emak si Erme plak…isk! cam beraya pulak dah… Balik dari umah Erme, kitorng singgah lagi kat cherating untuk tgk sunset…takder sunset la plak…pastu …baru lah kami meneruskan perjalanan ke KL…mak aih! korang dah malam ni…kita kat T’ganu lagi…esok keroje lor…




Sampai umah kul 12.00… watashi collapse!
credit to all geng candat for the pic that I copy from u olls!